RSS
 

SEO – bedre søgemaskine optagelse

SEO icon Søgeoptimering, pay per click og annoncer

SEO = Search Engine Optimization, også kaldet søgemaskine optimering – eller på godt dansk “synlighedsoptimering”

Der bliver brugt rigtig mange penge på at få fremstillet  flotte hjemmesider, men når det kommer til synligheden over for søgemaskinerne, så  vælger en stor del desværre at se bort fra dette væsentlige aspekt.

Synlighedsoptimeringen er en omfattende post, som hænger meget sammen med opbygningen af den enkelte hjemmeside. Ofte er man efterfølgende nødt til at bruge ressourcer på at lave hjemmesiden om for, at søgemaskinerne kan indeksere siderne. Det er ikke optimalt at have en flot hjemmeside med gode og kunderelevante informationer hvis ingen kan finde hjemmesiden via søgemaskinerne.

Lad det være sagt med det samme, søgemaskineoptimering er ikke raketvidenskab! Det er heller ikke snyd. I al sin enkelthed går det ud på at gøre en hjemmeside mere læsevenlig for søgemaskinerne, herunder primært google! Det vil sige at Google kan læse din side når deres ”robot” kommer forbi. Men endnu vigtigere læser den rigtig så google ved hvad siden handler om.

organic logo Organisk søgeoptimering

Jeg har de senere år gjort meget for at forstå, hvordan søgemaskinerne “tænker”, og hvordan de opbygger deres indeksering. Dermed har jeg oparbejdet en viden omkring hvordan hjemmesider bør opbygges optimalt, så de optages bedst muligt på søgemaskinerne.

Organisk søgemaskineoptimering er hårdt arbejder og kræver hele tiden at man følger med i hvad der rør sig inden for søgeoptimering.

Organisk søgemaskineoptimering er en vedvarende arbejdsprocess, hvor du/jeg hele tiden skal ind og arbejde med dine tekster, links og andre elementer der skal til for at gøre din hjemmeside interessant i Googles øjne

Det vil være useriøst at garantere topplaceringer på søgemaskinerne, men jeg kan garantere, at alle sider bliver optaget, såfremt mine anvisninger og vejledninger følges.

Spørgsmål Kan man betale sig til en hurtig placering i søgemaskinerne?

Kan man droppe at optimere sine sider for organisk søgning og så betale sig til placering i søgemaskinerne? Ja, det kan man godt.
Men det er klart en fordel at få sin optimering på plads også. Google som er førende med Pay Per Click annoncer har indført højere priser for annoncer, der ikke henviser til reelt indhold. Vil man ikke betale den ekstra afgift, må man altså fortælle Googles robotter, at siden er godt nok – det vil sige optimere den.

Yderligere er der en synergi effekt af psykologiske årsager, der giver mere trafik til links, der optræder både i tekstannoncer og i den gratis søgeresultatliste med topplacering.

Spørgsmål Annoncer på nettet – kan det stadigvæk betale sig?

Ja det kan det – blot skal man vælge stederne at få sine annoncer placeret med omhu. Det menes at hver tredje dansker har en profil på facebook (og det tal er stigende!) dermed er Danmark verdens førende Facebook-nation. Derfor bør man overveje om ens annonce vil give mest effekt på eks. en nyhedsside eller på facebook, men det afgør annoncen og annoncens indhold og hvilke kunder man ønsker at tiltrække.

Comments are closed.

 
Get Adobe Flash player